Azi ne-a trecut pragul un F07 pentru revizia periodica, inlocuirea uleiului din cutia automata de viteze dar si a bucselor diferentialului.
Pentru revizia cutiei de viteze, procedura standard presupune o diagnoza pentru a ne asigura ca nu avem erori pe cutie sau alte erori care sa impiedice realizarea operatiunii, dar si pentru a citi temperatura uleiului.
Am continuat cu demontarea cardanului fata pentru a avea access la baia de ulei a cutiei de viteze si a suportului.
In faza a doua, s-a trecut la demontarea protectiei cutiei de viteze de tip ZF8, la deconectarea conductelor de ulei conectate la cutie dupa care am extras 5 litri de ulei din baia cutiei de viteze pentru schimbarea acesteia. Baia veche a fost inlocuita cu una noua, impreuna cu filtrul, garniturile aferente si suruburi noi care au fost stranse la cuplul recomandat de producatorul ZF.
Dupa aceasta, s-a schimbat integral uleiul din cutie si convertizor, aprox 8.5 litri, cu ajutorul aparatului special de inlocuire a uleiului urmand ca nivelul final sa fie facut dupa ce temperatura uleiului avea sa scadea la nivelul optim recomandat, urmat de resetarea adaptarilor.
Intervalul recomandat de schimbare al uleiului din cutia de viteze, de catre BMW si ZF, este intre 80.000 – 120.000 km.
Bucsele spate s-au schimbat si ele, prezentand o uzura accentuata dupa cum se vede si in poze.
Cele vechi au fost scoase cu o presa speciala, folosita si pentru introducerea celor noi.