Printre alte programari, distrbutii si simeringuri de supape iata ca se strecoara si lucrari mai speciale de atat.
Lucrarea de astazi incepe cu o constatare speciala a unui motor N47 ce avea simptome ciudate fata de ce ne-am obisnuit si am reparat pana acum.
A durat cateva ore pana am epuizat variantele in care nu era necesara demontarea capacului de tacheti.
Motorul dadea sa porneasca si avea un mers neregulat.
A fost luata decizia de a se verifica pistoanele, chiulasa si supapele, ceva din acest trio parea sa aiba probleme.
Clientul ne-a povestit ca a lovit ceva la o viteza de peste 100km/h, dar nu ne era vorba de vreo fisura la baie sau alte defecte produse masini si motorului.
S-a trecut la demontarea chiulasei, intre timp a fost verificata si distributia pentru a ne asigura ca aceasta este in regula si ca motorul nu este sarit de la punct.
Dupa demontarea chiulasei am gasit si defectul acestui motor, intre pistoanele 3 si 4 am gasit o spartura ce a compromis blocul motorului, acesta scapa compresie intre pistoane si de aceea motorul nu mai functiona in parametri.
Solutia a fost simpla inlocuirea blocului si pastrarea tuturor anexelor motorului original, dupa aceasta operatiune masina a primit si omologare RAR cu privire la inlocuirea motorului cu unul de acelasi fel. Operatiune ce s-a desfaurat rapid fara a fi intampinate probleme.