Din nou o lucrare de sezon, astazi la bForce Motor Squad: inlocuire termostat EGR, termostat si pompa apa auxiliara, masina in cauza E90, 163 cai,avea probleme specifice dupa cativa ani de functionare.
S-a inceput prin golirea instalatiei de racire si in caz de reutilizare a antigelului, acesta se colecteaza intr-un vas curat in cazul in care acesta a fost schimbat recent, in cazul de fata a fost inlocuit si antigelul.
Cele doua termostate au fost inlocuite si s-a verificat gradul de uzura al acestora, acestea nu mai functionau la capacitate normala, iar motorul nu ajungea la temperatura optima de functionare, fapt ce a condus la o crestere a consumului si masina nu avea acelasi randament la caldura din habitaclu, in unele cazuri nu facea suficienta caldura.O alta cauza pentru lipsa caldurii este acela ca antigelul este sub nivelul minim si de aceea aeroterma nu poate genera suficienta caldura.
Pompa auxiliara are rolul de a recircula apa mai repede in motor si de a ajuta la incalzirea habitaclului intr-un timp cat mai scurt.
La E 90 nu mai exista in bord ceasul care indica temperatura apei din motor, asa ca aceasta defectiune este depistata daca proprietarul verifica meniul computerului de bord, astfel pe timpul verii sau cand temepratura de afara nu scade sub 5 grade aceasta defectiune nu este depistata.
Cele 2 termostate sunt inlocuite usor, deoarece sunt amplasate intr-un punct accesibil, durata acestei operatiuni poate varia in functie de temperatura motorului, in cazul de fata a durat o ora pentru toate cele 3 piese si pentru aerisirea instalatiei si verificarea nivelului lichidului de racire.
Recomandam ca dupa aceasta operatiune a doua zi sa se mai verifice nivelul, acesta trebuie sa fie la nivelul maxim. Masina va ajunge la temperatura de functionare in timpul mersului si atunci cele doua termostate si intreg circuitul vor functiona la capacitate maxima.
In unele cazuri inlocuirea acestor componente se face din cauza uzurii garniturilor si a folosirii altui antigel decat cel recomandat de producator.
Recomandam in cazul circuitului de racire verificarea functionarii motorului la temperatura corespunzatoare din meniul computerului de bord. Temperatura de inghet sau densitatea antigelului se poate masura la bForce Motor Squad unde avem cele mai performante unelte pentru verificarea lichidului de racire.