8 posturi

de lucru

Peste 15 ani

experiență

40294 de BMW-uri

ne-au trecut pragul

10 tehnicieni

specializați în reparații BMW

110% specializați

în reparații BMW

2 locații specializate

în reparații BMW

Școala de mecanici

autorizată

Blog

Inlocuire termostat motor, termostat EGR si pompa auxiliara apa BMW Seria 3 E90 320d

Din nou o lucrare de sezon, astazi la bForce Motor Squad: inlocuire termostat EGR, termostat si pompa apa auxiliara, masina in cauza E90, 163 cai,avea probleme specifice dupa cativa ani de functionare.

IMG_1987

S-a inceput prin golirea instalatiei de racire  si in caz de reutilizare a antigelului, acesta se colecteaza  intr-un vas curat in cazul in care acesta a fost schimbat recent, in cazul de fata a fost inlocuit si antigelul.

IMG_1988

Cele doua termostate au fost inlocuite si s-a verificat gradul de uzura al acestora, acestea nu mai functionau la capacitate normala, iar motorul nu ajungea la temperatura optima de functionare, fapt ce a condus la o crestere a consumului si masina nu avea acelasi randament la caldura din habitaclu, in unele cazuri nu facea suficienta caldura.O alta cauza pentru lipsa caldurii este acela ca antigelul este sub nivelul minim si de aceea aeroterma nu poate genera suficienta caldura.

IMG_1989

Pompa auxiliara are rolul de a recircula apa mai repede in motor si de a ajuta la incalzirea habitaclului intr-un timp cat mai scurt.

La E 90 nu mai exista in bord ceasul care indica temperatura apei din motor, asa ca aceasta defectiune este depistata daca proprietarul verifica meniul computerului de bord, astfel pe timpul verii sau cand temepratura de afara nu scade sub 5 grade aceasta defectiune nu este depistata.

IMG_1990

Cele 2 termostate sunt inlocuite usor, deoarece sunt amplasate intr-un punct accesibil, durata acestei operatiuni poate varia in functie de temperatura motorului, in cazul de fata a durat o ora pentru toate cele 3 piese si pentru aerisirea instalatiei si verificarea nivelului lichidului de racire.

Recomandam ca dupa aceasta operatiune a doua zi sa se mai verifice nivelul, acesta trebuie sa fie la nivelul maxim. Masina va ajunge la temperatura de functionare in timpul mersului si atunci cele doua termostate si intreg circuitul vor functiona la capacitate maxima.

IMG_1986

In unele cazuri inlocuirea acestor componente se face din cauza uzurii garniturilor si a folosirii altui antigel decat cel recomandat de producator.

Recomandam in cazul circuitului de racire verificarea functionarii motorului la temperatura corespunzatoare din meniul computerului de bord. Temperatura de inghet sau densitatea  antigelului se poate masura la bForce Motor Squad unde avem cele mai performante unelte pentru verificarea lichidului de racire.

 

 

Scrie-ne pe WhatsApp
Sună Mesaj