Incepem o noua saptamana cu o noua masina; pacientul de azi fiind un X5 3000 diesel. La acest model distributia se gaseste in partea din fata a motorului asa ca nu ne facem griji ca dam vreo cutie, sau ca stam in rampa prea mult.
Pentru masina de astazi am avut de inlocuit : kit distributie, role, curele, pompa de apa, simering, fulie vibrochen, garnitura capac tacheti si inlocuire lichid racire.
Am inceput cu golirea instalatiei de racire, pentru ca aveam de inlocuit pompa de apa, dar mai erau si cateva furtune ce ingreunau accesul la capacul de distributie ce aveau in total aproximativ 40 de suruburi.
Au urmat apoi galeria de admisie, injectoarele, capacul de tacheti, tragerea la punct si apoi demontatul fiecarei piese ce alcatuieste kitul de distributie.
Dupa demontarea acestuia s-a constatat ca lantul avea joc in componenta zalelor sale, adica bucsile care leaga fiecare za s-au subtiat, ceea ce oferea lantului joc si de aceea batea si producea un zgomot ciudat.
Am curatat locul unde urma sa fie montat noul kit de distributie, apoi am inceput montarea patinelor, intinzatorului si apoi a celor 2 lanturi si a pinionului de la axa cu came.
Dupa asamblarea kitului am pus capacul si am invartit motorul, acesta s-a invartit fara probleme. Am pus capacul de tacheti, au urmat injectoarele si admisia, intre timp a fost montata si pompa de apa.
Urmand toate procedurile cu strictete eram siguri ca masina poate fi pornita in siguranta. Am aerisit injectoarele in momentul pornirii motorului.
Cu noul kit de curele si role masina nu mai avea nici un zgomot in compartimentul motor, decat cele 6 pistoane aduse din nou la viata.
Masina a fost testata electronic, apoi urmand sa fie testata pe drum doar pentru a ne asigura ca totul este in regula.
Cat costa inlocuirea kit-ului de distributie lant pentru acest X5?
Cat dureaza toata lucrarea?
2 zile!
Multumim pentru atentie 🙂