Din nou un seria 1 adus pe platforma… oare de ce?… fiindca are motorul N47, este raspunsul. Masina este din anul 2009 si cu 50.000 de km in urma a avut distributia schimbata cu tot cu vilbrochen la o reprezentanta.
Masina in cauza a cedat undeva pe drumurile patriei si a trebuit sa fie adusa pe platforma.
S-a decis inlocuirea intregului motor, nu doar a pieselor stricate, deoarece costul reparatiei este foarte mare si sunt sanse ca reparatia sa nu reuseasca, din cauza uzurii pronuntate a vilbrochenului, iar inlocuirea acestuia cu unul nou depaseste costul unui motor second hand.
Experienta acumulata in acest tip de operatiuni ne-a ajutat ca in 2 ore sa dam motorul jos de pe masina si apoi inca aproximativ o ora si jumatate sa curatam motorul de anexe si apoi a urmat sa asteptam ca viitorul motor sa ne fie livrat.
La bForce Motor Squad s-a inlocuit si distributia cu noul kit, deoarece nu puteam risca sa auzim iar zgomote provenite de la lantul de distributie.
S-a constatat, dupa desfacerea motorului, ca pompa de ulei a cedat cauzand blocarea motorului. S-a ales inlocuirea motorului, deoarece pompa de ulei si vilbrochenul nou ar fi costat mai mult decat motorul second hand, distributia noua si montajul acestora plus alte piese necesare, daca motorul trebuia refacut.