8 posturi

de lucru

Peste 15 ani

experiență

40294 de BMW-uri

ne-au trecut pragul

10 tehnicieni

specializați în reparații BMW

110% specializați

în reparații BMW

2 locații specializate

în reparații BMW

Școala de mecanici

autorizată

Blog

Inlocuire kit distributie lant BMW X5 3.0SD 2008

Marti, o noua zi la bForce Motor Squad, totul este aranjat cafeaua este calda, uneltele sunt curate si pregatite pentru o noua zi, iar mecanicii sunt nerabdatori sa inceapa.

Este liniste in service pana cand cineva porneste radioul pe postul nostru favorit, dar totusi este prea liniste pentru ce avea sa urmeze. Clientul intarzia, stiam ca vom avea de facut o distributie de X5, dar nerabdarea punea stapanire pe noi.

Dupa cateva minute de asteptare, in fata service-ului se apropie agale un X5, ne dam seama dupa zgomot ca aceasta este masina pe care o vom “opera” in aceasta zi, adica ii vom reda inapoi sunetul de 6 pistoane acompaniate de cele 2 turbine.

Vom schimba kitul de distributie, vom inlocui fulia de vilbrochen, rolele, curelele si galeria de admisie, si alte piese, daca va fi necesar. Distributia… nimic neobisnuit pentru noi. “Pacientul , ca sa ii spunem asa,  este un motor de 3000 de centimetri cubi diesel biturbo. Va fi o operatie destul de usoara, deoarece distributia se afla in fata si nu va trebui sa dam cutia jos sau sa ne luptam cu vreun cardan.

Clientul a semnalat si o pierdere de ulei si firesc la constatare s-a determinat inlocuirea galeriei de admisie cu una noua originala BMW.

Dupa ce a intrat masina in service am inceput laboriosul proces de desfacere a tuturor pieselor, componentelor si a capacelor pentru a ajunge la “inima bestiei” ce contorizeaza peste 200.000 de km fara a interveni la lant. Uleiul si filtrul de ulei vor fi inlocuite de asemenea.

Dupa cateva ore motorul se mai raceste  si putem umbla nestingheriti la capac, lant, intinzatoare si patine.

Incet, dar sigur si eficient crichetii nostri fac loc si ne ajuta sa ne apropiem de distributie pentru a o inlocui si a determina cauza zgomotului provenit de la lant.

Dupa desfacerea kitului de distributie, am observat cat de uzat era. Intinzatorul era intins la maxim, iar lantul prezenta semne de uzura mare. Dupa curatarea capacului, am observat ca lantul a facut un sant pe capac din cauza faptului ca era foarte larg. De aici ne-am dat seama de ce lantul era foarte stralucitor si de unde provenea zgomotul metalic.

Locul unde lantul a frecat in capacul de distributie
Locul unde lantul a frecat in capacul de distributie

Odata cu acestea am observat ca si simeringul de la vilbrochen prezinta uzura si drept urmare a fost inlocuit, deoarece ne-ar fi dat batai de cap cu posibilele scurgeri de ulei nedorite.

La fel si uleiul a fost inlocuit pentru siguranta motorului si pentru a nu infunda pompa de ulei ceea ce ar fi dus la blocarea motorului.

Dupa spalarea locului unde sunt pozitionate patinele si lanturile, motorul a fost calat si tras la punct urmand a se monta piesele in ordine si verifica, daca in momentul invartirii motorului pistoanele nu ating supapele ceea ce ar cauza daune motorului.

Urmeaza a fi montate si restul pieselor, acestea necesita inlocuire, deoarece masina are foarte multi kilometri, iar producatorul recomanda schimbarea acestora dupa un anumit numar de kilometri.

Galeria de admisie prezenta si ea uzura la garnituri ceea ce ducea la pierderi de putere si pe alocuri de ulei, iar pentru a fi siguri ca motorul nu va aspira nici o clapeta.

In a doua parte a lucrarii de distributie, am realizat ca la celelalte operatiuni, am actionat cu atentie si diligenta, iar acum pur si simplu capatam experienta, deoarece am aplicat tot ce stiam, aveam toate uneltele necesare, era totusi inevitabil sa nu intampinam si niste dificultati. Nu din ghinion, ci din faptul ca oricate lucrari ai face, va fi una, pe care o vei mentiona tot timpul din cauza complexitatii sale, dar si pentru solutiile alese.

Dupa montarea capacului de distributie, am constatat ca motorul se blocheaza in momentul invartirii. Lucrand cu maxima atentie si stiind faptul ca nu ne lipseste nici un surub, am inceput sa investigam cauza acestei anomalii.

Lantul a fost verificat daca a fost pus la punct si s-a constatat ca a fost montat conform diagramei de distributie. La o investigare mai amanuntita s-a decis curatarea lacasului injectoarelor. Dupa introducerea substantei de curatat am folosit aer sub presiune pentru a scoate mizeria ce de fapt era calamine din capul injectoarelor.

S-a incercat din nou invartirea motorului  si s-a constatat ca acesta se invarte fara dificultati.

S-au mai verificat inca o data semnele de la distributie, daca sunt aliniate corespunzator si apoi s-a inceput montarea restului de componente pentru a putea porni motorul.

Desigur motorul a pornit mai greu, dar asta din cauza faptului ca au fost scoase injectoarele si trebuit ca circuitul alimentarii cu motorina sa fie aerisit.

Dupa pornirea motorului si aerisirea circuitului de racire masina a fost scoasa in probe pentru a fi predata clientului in cea mai buna stare si pentru a nu intampina alte dificultati.

Masina a fost testata electronic, iar defectele existente ce nu tin de inlocuirea kitului de distributie si a pieselor aduse de client vor fi comunicate acestuia pentru a se stabili de comun acord o data ulterioara pentru inlocuire si defectele acestora in caz ca nu vor fi inlocuite la timp. Si astfel a mai trecut o zi la bForce Motor Squad.

Video cu montarea chiulasei si strangerea ei cu o cheie speciala.

IMG_1348 IMG_1349 IMG_1350

IMG_1362 IMG_1363 IMG_1366 IMG_1368 IMG_1369 IMG_1371 IMG_1372

Scrie-ne pe WhatsApp
Sună Mesaj