Atunci cand credeam ca nu mai este nimic nou in legatura cu pierderile de ulei la pompa de vacuum, iata ca ne-am inselat.
Recent am descoperit ca dupa inlocuirea kitului de garnituri de la pompa de vacuum capacitatea sistemului de franare a fost adus in parametri normali, probabil in timp este insesizabil faptul ca pierderea de ulei pe la pompa de vacuum afecteaza si capacitatile de franare ale masinii.
La masina in cauza, modelul E46 benzina, pompa de vaccum are pierderi mari de ulei, acestea sunt remediate, dar masina consuma ulei si franeaza prost, are momente cand pedala este tare, asta am aflat din relatarile proprietarului, si din testele noastre cu masina.
S-a decis inlocuirea pompei de vacuum cu una noua, cea veche a fost desfacuta si verificata, s-a confirmat faptul ca aceasta era uzata, iar paletii ei impingeau uleiul in alta directie si mai avea si scapari de ulei.
Dupa aceste verificari, s-a descoperit ulei in servofrana, au fost scoase aproximativ 300 grame. In functie de temperatura, uleiul de acolo cauza intarirea pedalei, pe perioada rece, pedala de frana era tare pentru o perioada mai lunga de timp.
Spre norocul proprietarului toate acestea au fost descoperite si remediate la timp. Dupa inlocuirea pompei este de asteptat ca si pompa de servofrana sa fie inlocuita din cauza uleiului acumulat.