Ce bine e sa fi prevazator cateodata sau sa asculti de sfatul mecanicului cand iti spune sa schimbi bujiile si releul cand e cald afara, nu din alt motiv, dar atunci cand e frig nu mai mergi cu BMW-ul, ci cu taxiul, metroul sau cu un prieten care nu are BMW (o sa faca si putin misto de tine ca ti- ai luat BMW si nu poti sa mergi cu el). Dar nu conteaza suni pe toata lumea pana afli de ce nu porneste masina, dai intr- un final de numarul de la bForce Motor Squad suni te lamuresti in cateva minute ce e de facut apoi iti faci programare pentru inlocuire si totul va fi ca nou.
Ca sa ajungi la service trebuie ori sa se incalzeasca vremea ori sa vii pe platforma, dar sigur vei pleca cu masina dupa inlocuirea bujiilor si a releului, iar a doua zi la -10 grade, masina va porni la prima cheie fara sa tremure, fara sa invarta prea mult, si inca un sfat odata inlocuite aceste piese durata de viata a bateriei va creste. La motorizarile diesel, am avut cazuri in care bateria originala BMW avea 10 ani si inca nu arata semne de oboseala.
Masina de astazi, E60, 6 pistoane a venit pe platforma din cauza ca masina nu pornea, odata pusa pe tester am descoperit si cauza, releul si bujiile necesitau inlocuire acestea fiind arse. Operatiunea de inlocuire nu dureaza mai mult de o ora, exista si riscul ca bujiile sa se rupa in momentul demontarii, dar acesta este un caz rar si se intampla atunci cand bujiile nu au fost inlocuite de foarte mult timp.
Dupa ce fost sters defectul masina a fost pornita si verificata pentru alte erori sau defecte.